+41 (0) 44 524 88 56 info@homestudies.ch
Select Page

CONVERSATION COURSE A1-C2

Conversation course – French A1-C2

COURSE DESCRIPTION

Would you like to practice your French conversation skills once or twice a week? Do you lack the opportunity to do so in your current environment? homestudies offers individually designed French conversation courses. You will discuss current political, social or cultural topics with your private teacher and thus strengthen your French in a targeted manner.

COURSE CONTENT

The conversation course is suitable for beginners (A1) as well as for professionals (C2). Our focus depends on your wishes and interests.

Your course could include the following:

  • Discussions on various topics
  • Role plays (which prepare you for certain conversational situations)
  • Building/expanding your vocabulary
  • Preparation for a trip to French-speaking countries
  • Get to know the culture/language

TARGETS

  • Competent, fluent and free speech
  • Spontaneous answers to questions
  • Engage in discussion
  • Be able to express opinions and thoughts
  • Learn about different cultural backgrounds
  • Your individual goals and wishes 

INCREASE YOUR CONFIDENCE

Our French conversation course is the key to confident expression in the French language. You’ll improve your French skills so you can cope with real-life situations and deal with them with ease after the course is over. We can also tailor the lessons and topics to suit your needs and wishes.

COURSE OVERVIEW

  • Private lessons offered via Skype
  • Native speakers & certified teachers
  • 45 minutes per lesson
  • Free teaching material
  • Monday to Sunday
  • 08.00 to 22.00 hours

French Online Tests

Test your knowledge with our specially designed French tests. 

TRY IT OUT FOR FREE

We offer you a non-binding trial lesson as a bonus. Let us explain everything to you and get you acquainted with the advantages of online language teaching.

your advantages

N

Private lessons offerd via Skype

N

Study times are flexible

N

Only certified teachers

N

Free teaching material

N

Homework & corrections

N

Operational 365 days a year

What do our customers say?

Ich bin sehr zufrieden

Ich bin sehr zufrieden bei homestudies. Ich frische mein Französisch auf, und kann es jedem weiterempfehlen. Einfach genial via Skype mit deinem Privatlehrer/in zu kommunizieren und zu lernen.

Nicola aus Urdorf

Die Skype Lektionen sind super

Die Französisch Skype-Lektionen finde ich super. Meine Lehrerin passt den Lernstoff genau meinen Bedürfnissen an und bereitet mich so optimal vor. Ich werde mehr gefordert als in einer Klasse, was schlussendlich effizienter ist und mich so meinem Ziel schneller näher bringt.

Andrea aus Illnau

Die Lehrer sind sehr professionell

Da ich beruflich sehr engagiert bin, habe ich eine Möglichkeit gesucht, um auf einfache Art Französisch zu lernen. Bei homestudies habe ich diese gefunden. Es werden alle modernen Hilfsmittel verwendet um Französisch zu lernen. Die Lehrer sind sehr professionell. Freue mich auf die kommenden Lektionen.

Pascal aus Pratteln

Ohne homestudies hätte ich es nicht geschafft

Meine Französischlehrerin hat mir sehr geholfen. Beides habe ich bestanden, Gymiaufnahmeprüfung und das DELF B2 Diplom. Ohne homestudies hätte ich es glaub nicht geschafft.

Florian aus Wädenswil

Optimaler Französischkurs

Der Französischkurs bei homestudies ist optimal für mich. Mit homestudies habe ich die Möglichkeit, mich noch kurz vor meinen Geschäftsmeetings  mit meinen Französischlehrer online vorzubereiten. Seitdem trete ich viel sicherer bei Geschäftsmeetings auf.

Franz aus Luzern

Einfach weil es Spass macht

In der Sekundarschule habe ich so gut wie kein Französisch gesprochen. Nach meinem Unterricht bei homestudies bin ich nun einer der Besten in der Schule und bereite mich auf das DELF B2 vor.

Fabrizio aus Lörrach

Dank homestudies ein Wunder

Dank homestudies ein Wunder. War in der KV Zürich Business School mit der Vornote 3 gestartet und hatte immer Mühe mit Französisch. Mit nur 10 Lektionen habe ich die Prüfung bestanden und mehr gelernt als 2 Jahren Französisch Gruppenunterricht.

Kevin aus Zürich

Im Eiltempo Richtung C2

Mein Französischlehrer bringt mir die Sprache so bei, dass ich Spass daran habe. Ein paar Lektionen DELF B2 Vorbereitung und ich hatte das Diplom. Im Eiltempo geht es nun Richtung C2!

Benjamin aus St.Gallen

homestudies News

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

French Conversation Course A1-C2

PRICES AND PACKAGES

  • 1 Lesson: CHF 50
  • Savings Course with 10% Discount
         for 5 Lessons offered at CHF 224 instead of CHF 250
  • Basic Course with 20% Discount
         for 10 Lessons offered at CHF 399 instead of CHF 500
  • Standard Course with 26% Discount
         for 25 Lessons offered at CHF 924 instead of CHF 1’250
  • Intensive Course with 30% Discount
         for 50 Lessons offered at CHF 1’749 instead of CHF 2’500
  • Professional Course with 36% Discount
         for 100 Lessons offered at CHF 3’199 instead of CHF 5’000

Teaching Methodology

Learn more about how the lessons are structured at our school.

French-Courses via Skype

French courses offered via video chat are professional, flexible and efficient.

What is Skype?

Useful information about using and installing Skype.

DO NOT FORGET THE FREE TRIAL LESSON!

Try our service completely without obligations & free of charge.